- Ostatnie lata w IKEA to czas przyspieszonej transformacji cyfrowej w kierunku rozwoju sprzedaży omnikanałowej i bycia bardziej dostępnym dla wielu naszych klientów. Efektem tego podejścia jest obecnie automatyzacja wielu naszych wewnętrznych procesów i metod pracy, ale  i zastosowanie robotów w obsłudze klientów (np. chatbot) - przyznała Magdalena Dwornikiewicz, dyrektorka Centrum Obsługi Klienta IKEA. Dodatkowo IKEA pracuje nad nowym, opartym na sztucznej inteligencji doświadczeniu w projektowaniu cyfrowym, IKEA Kreativ. Aplikacja umożliwi klientom pierwszy realistyczny, w pełni zintegrowany sposób projektowania i wizualizacji własnej przestrzeni życiowej za pośrednictwem komputera czy smartfona - a następnie przeniesienia całości do koszyka i zakupu wybranych produktów, podpowie klientowi jak połączyć kolory czy jak dobrać style. Dzięki IKEA Kreativ klienci będą mogli w łatwy sposób tworzyć edytowalne i realistyczne repliki 3D własnych przestrzeni, edytując je i projektując za pomocą produktów IKEA - dodała.  

Nowoczesna technologia w sferze obsługi klientów pojawia się również w firmie Affidea Polska, która zajmuje się zaawansowaną diagnostyką obrazową pacjentów w badaniach z wykorzystaniem rezonansu magnetycznego, tomografii komputerowej oraz PET-CT.

- U nas, jak i generalnie w całej branży medycznej, zaawansowanej technologii jest dużo. W sferze obsługowej inwestujemy sporo w technologię, głównie ze względu na optymalizację kosztową, ale też dla wygody naszych pacjentów. Wdrożyliśmy voicebota i to działa, bo nasi pacjenci już umawiają przez niego wizyty na wysokospecjalistyczne badania diagnostyczne - powiedział Bartłomiej Biały, Sales & Marketing Director w Affidea Polska.

Na boty stawia także Allegro.

- U nas automatyzacja to codzienność - pochwalił się Jakub Kłoczewiak, Customer Experience Director w Allegro. Dodał jednak, że gdyby miał wskazać trzy istotne innowacje w firmie, byłyby to: Allegro Smart!, Allegro Pay oraz obsługa klientów z wykorzystaniem botów Alliny i Allberta...

Cała relacja dostępna jest na platformie INSIGHT w dziale Trendy.