OKIEM EKSPERTA
Departament Doświadczeń Zakupowych zamiast Departamentu Sprzedaży?
Każda organizacja ma swoją strukturę organizacyjną. Gdy przyjrzymy się definicji “struktury organizacyjnej” (D.Jemielniak i in. 2015), dowiemy się, że to sposób formalnej organizacji firmy, zestaw elementów (komórek organizacyjnych) i powiązań między nimi (przepływów informacji, formalnych podziałów obowiązków). Powinna nam mówić, kto o czym decyduje, kto komu podlega, kto za co odpowiada i w jaki sposób, kto z kim może i powinien współpracować. Dodatkowo potrafi dostarczyć wielu ciekawych informacji o samej organizacji, o jej formalizacji, elastyczności i nawet szybkości decyzyjnej.
fot. Shutterstock
Wszystkie jednostki i komórki organizacyjne mają też swoje nazwy, które najczęściej określają zakres odpowiedzialności: Departament Marketingu, Dział HR, Biuro Reklamacji, etc. Gdy głębiej zastanowimy się nad nazwami, to dostrzeżemy, że nie określają one celu działania jednostki, ani tym bardziej nie wskazują (może prócz jednostek Relacji z Klientami) na jakikolwiek aspekt kliencki...C
Pełna treść komentarza na łamach czwartego numeru magazynu "Customer Experience Manager".
© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone