Praca zdalna, 4-dniowy tydzień pracy, trudności w integracji pracowników, którzy już nie mają ze sobą tak częstego kontaktu w biurze, benefity, które już tak nie przyciągają jak kiedyś. A z drugiej strony kultura i wartości firmy, budowa zaangażowania, postaw i rozwój pracowników. To wyzwania wielu firm, trendy, zmiany w podejściu do budowy Employer Branding i Exployee Experience. I tak sobie myślę, że może można to połączyć! Oczywiście po wspólnej dyskusji z zespołem. Może fajnie, by w jeden dzień w tygodniu, a przynajmniej pół dnia (np. w piątek 4 godziny) wdrożyć program, gdzie pracownicy nie pracują, lecz czytają w godzinach pracy książki – wartościowe, mądre, biznesowe i nie tylko. Takie, które rekomenduje firma i polecają sami pracownicy. Takie, które wpisują się w rozwój kompetencji, rozwijają ludzi, skłaniają do zmiany myślenia o sobie i innych. Takie, które nas uczą czegoś nowego. I np. raz w miesiącu zorganizować książkowy klub dyskusyjny – live w biurze połączony np. z konsumpcją lub online (np. firma opłaca pizzę z dowozem), na którym pracownicy mogliby o tych książkach dyskutować. Co zwróciło nasza uwagę, czego się nauczyliśmy, co możemy wdrożyć u nas? To może być fajna inicjatywa dla mniejszych firm, z mniejszymi budżetami, choćby szkoleniowymi. A dla dużych firm działanie wpisujące się w budowę i rozwój Employer Brandingu, Employee Experience, rozwój kultury i wartości. Zawsze jednak będzie to w moim odczuciu projekt łączący przyjemne z pożytecznym. Jak to widzicie? Realne? Fajny pomysł?
Anna Gapińska
Właścicielka Think Customer