Firma Hays Poland, specjalizująca się w doradztwie personalnym, przygotowała na zlecenie Business Insider Polska zestawienie najbardziej perspektywicznych zawodów, w których w 2023 roku, czyli takich, w których najłatwiej będzie znaleźć pracę. Eksperci z Hays przeanalizowali liczbę ogłoszeń o pracę, perspektywy zatrudnienia oraz wysokość wynagrodzeń i stworzyli listę najbardziej poszukiwanych pracowników. Co ciekawe w tej "dziesiątce" znalazł się CX Manager. Według konsultantów Hays „CX Manager odpowiada za doświadczenia użytkowników (customer experience), korzystających ze sklepów i serwisów internetowych”. Trzeba przyznać, że definicja CX Managera według Hays jest dosyć wąska, jak na nasze CX-owe standardy, gdyż ograniczona do sklepów i serwisów internetowych. A patrząc na rynek wiemy, że CX Managerowie pracują niemal w każdej branży usługowej czy produkcyjnej, a nawet w instytucjach publicznych. Nie ukrywam, że w pierwszej chwili bardzo się ucieszyłam. Bo może to w końcu moment, w którym możemy powiedzieć, że nasz polski rynek dojrzał na tyle, aby w szerszy i bardziej usystematyzowany sposób zarządzać doświadczeniami klientów i ich lojalnością. Po chwili jednak przyszła refleksja… Czy nie jest to radość na wyrost? Czy sytuacja rynkowa nie wpłynie na decyzje zarządów o cięciach kosztów w tym obszarze? Czy ta CX-owa dojrzałość jest na tyle wysoka, że także wśród decydentów będzie zrozumienie, że sprawny CX Manager z zespołem może wesprzeć organizację w lepszym dostosowaniu się do trudnych warunków? Że może pomóc w utrzymaniu klientów i usprawnianiu oferty i procesów? Nie pozostaje mi nic innego, jak trzymać kciuki, abym się myliła, a Hays miał rację. Jeśli tak – dokształcajcie się CX Managerowie, trzymajcie rękę na pulsie, bądźcie blisko biznesu, aby wygrać ten moment dla całej branży. Bo w CX mogą wygrać wszyscy, o ile CX nie jest traktowany jak filozofia (i temat do „cięcia”), a mocny obszar wsparcia biznesu. Powodzenia! 

Źródło: Business Insider Polska