Pewnie nie każdy widział te dane, ale warto je znać – to optymistyczna prognoza dla wszystkich inwestujących w jakość doświadczeń klientów! Według raportów HTF Market Research i Precedence Research wartość rynku Customer Experience Management (CXM) ma wzrosnąć z 18 miliardów dolarów obecnie do nawet 63,8 miliardów dolarów w 2034 roku.

I trochę z premedytacją podbijam tu te dane, bo przed nami święto CX-owców i EX-owców, czyli IV edycja X SUMMIT, więc Ci, którzy jeszcze zastanawiają się, czy warto inwestować w CX, mają doskonałą okazję zasiegnąć wiedzy od tych, którzy na dobre "zaprzyjaźnili się" z CX i EX. Tym samym przekonać się, że same inwestycje w personalizację, AI i automatyzację, by sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, to za mało. Dziś nie chodzi już bowiem tylko o obsługę, ale o całościowe podejście do relacji z klientami, wyprzedzanie ich potrzeb i budowanie trwałego zaangażowania.

Oczywiście - wbrew pozorom - polski rynek CXM nie pozostaje w tyle i dynamicznie się rozwija. Ba, coraz więcej firm rozumie, że inwestycja w zarządzanie doświadczeniami klientów to nie koszt, ale strategiczna konieczność. Przed nami dekada intensywnego wzrostu i ogromnych możliwości dla całej branży.C

Bartek Matusiak
Redaktor naczelny magazynu "Customer Experience Manager"