Firmy zdobywają za grube budżety klientów a potem … tracą ich przez: niewłaściwe traktowanie, silosy organizacyjne, brak kompetencji, niewłaściwe nastawienie pracowników, braki narzędzi. W efekcie znowu muszą inwestować w ich pozyskiwanie i jeśli nic nie zmienią znowu… tracić. Zdecydowanie skuteczniej jest skoncentrować się na już pozyskanych klientach i zwiększyć ich lojalność. Oczywiście nie ma czarodziejskiej różdżki i potrzebna do tego jest: pro-kliencka kultura organizacyjna, skuteczni liderzy ale i umiejętności, narzędzia oraz metodyki, które pozwolą skutecznie zarządzać doświadczeniem klienta. Customer Experience jest bowiem aktualnym polem konkurencji między firmami i od sprawności w wyróżnianiu się wartościowymi doświadczeniami (CX) zależy powodzenie biznesu. Z pomocą przychodzi kilkunastu konsultantów i trenerów ProOptima, którzy pomagają: diagnozować, projektować i co najważniejsze wdrażać zmiany organizacyjne, które zwiększają retencję i sprzedaż.
Realizujemy strategiczne i operacyjne projekty z obszaru Customer Experience Management (CXM/CEM):
- badania klienckie, rynku i wnętrza organizacji – posiadamy własne narzędzia i autorskie metodyki (Badanie spójności, badania kultury, badania CX – doświadczeń klienta, w tym NPS, CES, CSAT z pomocą CATI);
- edukacja CXowców: szkolimy, prowadzimy kursy online, w tym cyklicznie: Customer Experience Management Master, po którym liczba absolwentów rośnie a potem skupia się we wspierającej siebie społeczności CXowej;
- projektowanie zmian organizacyjnych w obszarze procesów, kompetencji czy struktury i narzędzi;
- konsultacje i doradztwo dla liderów CX, menedżerów działów, właścicieli, Zarządów – pomagające inicjować a potem przeprowadzać transformacje CXowe w firmie, zarządzaniu zmianą;
- mapowanie podróży klienta, czyli Customer Journey Map;
- rewitalizację lub budowę i wdrożenie Standardów Obsługi Klienta;
- projektowanie i doskonalenie działań pozwalających na lepszy Employee Experience czyli zadbanie o doświadczenie pracowników - bo to oni albo będą o klientów się troszczyć albo powodować, że firma będzie ich tracić.
Proponujemy kompleksowe podejście, które pozwoli zadbać o całokształt doświadczeń Waszych klientów niezależnie czy są to klienci biznesowi (B2B) czy indywidualni (B2C).
Dane kontaktowe:
tel.: 123 977 951
e-mail: biuro@cem-prooptima.pl