Co potrafi Mat? Natychmiast przyporządkować paczkę do numeru, z którego wykonano połączenie, niezależnie od tego czy klient nadał paczkę, czy też czeka na jej dostarczenie. Tym samym Mat udziela wszelakich informacji na temat statusu danej przesyłki, a przy okazji przypomina lokalizację oraz - w przypadku, gdy ten nie ma jeszcze aplikacji - wysyła SMS z kodem odbioru.

System - jak zapewnia InPost - doskonale orientuje się również, kiedy paczka jest w rękach kuriera. Jeżeli klient ma potrzebę ustalenia szczegółów odbioru, numer komórkowy kuriera zostanie udostępniony. I - co ciekawe - nie trzeba wpisywać do smartfona numeru przesyłki czy zamówienia, bo zrobi to Mat. Wystarczy mu podyktować numer przesyłki. Oczywiście jeśli klient uzna, że ma ochotę jednak porozmawiać z konsultantem, Mat podziękuje za rozmowę i przełączy do konsultanta.

Firma InPost zapewnia, że ma świadomość, iż rozwiązanie to nie będzie idealne na starcie, ale wyjaśnia, że zapisuje już w tej chwili pytania nierozpoznane przez bota i kieruje je do zespołu projektowego. Ten zaś przygotowuje materiał edukacyjny dla Mata. Po pomyślnie zakończonym procesie nauki, nowe funkcje zostają udostępnione do rozmowy z klientem. Warto dodać przy okazji, iż InPost pracuje nad kolejnymi funkcjami, tj. szerszą wiedzę w zakresie usług i transportu paczek oraz rejestrowaniem i rozwiązywaniem problemów związanych z przesyłkami.

Źródło: mat. prasowe