Planowanie programu inicjatyw CX

Budując szczegółowy plan i precyzyjną strategię CX na 2025 rok warto popracować w interdyscyplinarnym zespole, który w większości będzie współpracował przy realizacji tych inicjatyw. Takie spotkanie będzie budowało zaangażowanie dzięki magii współtworzenia. Celem wspólnego warsztatu może być zdefiniowanie strategicznych priorytetów CX na nowy rok. Obszary, które warto przepracować:

● segmentacja klientów i ich potrzeb, analiza ścieżki klienta,
● trendy i inspiracje,
● benchmark konkurencji,
● cele strategiczne i KPI dla samego programu CX,
● pomysły na inicjatywy wraz z priorytetyzacją,
● harmonogram realizacji wraz z przypisaniem ról i odpowiedzialności.

Po takim spotkaniu warto podsumować wyniki, które będą dalej zakomunikowane do zespołów wraz z planem monitorowania postępów i sposobem ich komunikacji. To jest ten moment, kiedy można zaplanować pętle zwrotne i zbieranie feedbacku w ustrukturyzowany sposób.

Analiza trendów i inspiracji

Na stronach 31-38 szóstego numeru magazynu "Customer Experience Manager" można znaleźć opinie ekspertów dotyczące trendów Customer Experience na polskim rynku. Co z nimi zrobić? Zabrać na warsztat! Warto rozpisać sobie 5 kluczowych insightów dla branży, w której się działa, dla strategii firmy, uwzględniając etap rozwoju CX oraz dla obszaru biznesowego.

Taka karta trendu powinna zawierać m.in. odpowiedzi na poniższe 7 pytań:

● Jaki to jest trend i co się w niego wpisuje?
● W jaki sposób ten trend koreluje ze strategią firmy?
● Co to oznacza dla mojego zespołu?
● Jakie to niesie ze sobą szanse, a jakie zagrożenia...C

Cały artykuł dostępny na platformie INSIGHT - wyłącznie dla prenumeratorów PREMIUM magazynu "Customer Experience Manager"

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone