Katarzyna Plewa, dyrektor zarządzająca do spraw relacji z klientem w PZU oraz Radek Matuszewski, prezes Groupe SEB Polska rozmawiali z Piotrem Ożarkiem — rzecznikiem klienta w PZU o tym, dlaczego doświadczenia pracowników są tak ważne. Warto dbać o pozytywne doświadczenia pracowników, ponieważ to pracownicy tworzą Customer Experience - zgodzili się ze sobą eksperci.

- Wiele firm, które określają się mianem firm klientocentrycznych, zapomina o tym, że aby budować kulturę organizacyjną opartą na kliencie, należy zacząć od pracownika. Ważne jest zadbanie o środowisko pracy, warunki zatrudnienia, a także o nastawienie i zaangażowanie pracowników – zauważyła Katarzyna Plewa.

- Zaangażowanie osób zarządzających firmą w budowanie kultury organizacyjnej opartej na szacunku i odpowiednim traktowaniu pracowników jest kluczowe dla stworzenia dobrego doświadczenia pracowników. Przykład idzie z góry – podkreślił Radek Matuszewski.

Podczas rozmowy uczestnicy skupili się na kluczowym powiązaniu między doświadczeniem pracownika (EX) a doświadczeniem klienta (CX), a także na tym, od czego należy zacząć, aby przekazywać pracownikom odpowiednią wiedzę i dobre wzorce.

Podcast jest dostępny na stronie www.pzu.pl/raportcx, a także na platformach YouTube i Spotify. Znajdziecie tam również wcześniejsze opublikowane przez PZU podcasty i webinary z serii „CX w praktyce”. „CX w praktyce” to kontynuacja rozmów na tematy poruszane w „Raporcie CX - z klientem na dobre i złe” wydanym przez PZU we wrześniu 2022 roku. Raport można pobrać ze strony www.pzu.pl/raportcx.