Nikhil Pereira w swojej publikacji stwierdził, że świadczenie spersonalizowanej usługi jest tym, co firmy zapewniają i powinny nadal zapewniać na całej ścieżce klienta. „Firmy technologiczne koncentrują się obecnie szczególnie na dostarczaniu najlepszego w swojej klasie digitalowego Customer Experience, które może zmienić ich ogólne wyniki biznesowe. Sztuczna inteligencja jest kluczem do świadczenia usług predykcyjnych i proaktywnych, a także pomoże w uzyskiwaniu informacji z Big Data za pośrednictwem analityki” - napisał.

Podkreślił przy tym, iż ważne jest także spojrzenie wstecz, ponieważ pozwala iść naprzód i to właśnie klucz do przewidywania przyszłości obsługi klienta. „W dzisiejszym świecie po COVID, B2C przenosi się do D2C (direct-to-consumer), gdzie firmy muszą trzymać rękę na pulsie klienta końcowego, skupiać się na końcowym CX” - stwierdził Pereira.

Ekspert Tech Mahindra sądzi, że przyszłość CX, to już nie tylko bieżąca reakcja na bodźce, ale przewidywanie doświadczeń klienta. "Wady tradycyjnego pomiaru CX należy zidentyfikować i rozpracować przy użyciu metod i modeli analizy predykcyjnej" - stwierdził. Jego zdaniem warto zwrócić uwagę na kilka technik wspomnianej analizy predykcyjnej. A są nimi... 

Cały artykuł dostępny na platformie INSIGHT.