Gośćmi Piotra Ożarka - rzecznika klienta w PZU, były Aleksandra Agatowska - prezes PZU Życie i zarazem inicjatorka Raportu CX “Z klientem na dobre i złe” oraz Aleksandra Przegalińska - filozofka, badaczka rozwoju nowych technologii, zwłaszcza technologii zielonej i zrównoważonej, humanoidalnej sztucznej inteligencji, robotów społecznych i technologii ubieralnych.
Niezależnie od tego , jak zaawansowane mamy obecnie technologie - klient nigdy nie będzie tylko cyfrowy – przyznały rozmówczynie.

- Na pewno wszystkie aktywności klientów będą mocno przenosiły się do świata cyfrowego. Natomiast jeśli chodzi o obsługę klienta, to firmy nie będą mogły zupełnie zrezygnować z tradycyjnej formy kontaktu. Być może będzie to obsługa wyłącznie „premium”, ale nie zniknie całkowicie - stwierdziła Aleksandra Agatowska. Aleksandra Przegalińska dodała zaś, że analityka danych i sztuczna inteligencja pomogą z kolei rzeczywiście wchodzić w personalne relacje z klientem, zgodnie z duchem hiperpersonalizacji.

- Wszystkie te wschodzące technologie, o których jest tak głośno, stanowią bardzo istotną oś tego, wokół czego można budować jednorazowe, wielorazowe i długotrwałe relacje z klientami. Będą oparte właśnie na tym, że widzimy tych klientów, że ich dowartościowujemy, a także rozumiemy, jakie są ich potrzeby i jednocześnie oszczędzamy ich czas – powiedziała ekspertka.

Podcast dostępny jest na stronie PZU, a także na YouTube i Spotify. W kolejnych odcinkach nagrań wideo i podcastów z cyklu “CX w praktyce”, prowadzący i goście będą starali się odpowiedzieć m.in. na pytania: jak wdrożyć strategię opartą na CX do swojego biznesu, czego oczekują klienci i jak właściwie realizować ich potrzeby, a także co to jest „social listening” i jakie korzyści za sobą niesie.

„CX w praktyce” to kontynuacja rozmów na tematy poruszane w raporcie CX „Z klientem na dobre i złe” wydanym przez PZU we wrześniu 2022 roku. Raport można pobrać ze strony www.pzu.pl/raportcx