Rafał Brzoska już teraz inwestuje w ekonomię behewioralną i sztuczną inteligencję do rozwoju swojej sieci Paczkomatów. Wnioski z tych zaawansowanych technologicznie mechanizmów i narzędzi są jednoznaczne - "gracze w e-commerce szukają nowych klientów poza dużymi miastami i tu napotykają barierę logistyczną". "Bo co z tego, że duży sklep internetowy wyda pieniądze na reklamę trafiającą do odbiorcy spoza wielkich miast, skoro formy dostawy nie są do tego dostosowane. Działa więc tak, że współpracując z naszymi klientami z branży e-commerce, my inwestujemy w nowe obszary, na które oni później przejdą za swoim marketingiem i ofertą handlową. My siejemy, oni zbierają. Jak ci klienci skorzystają raz, to wiemy, że zrobią to po raz kolejny. Skąd to wiemy? Bo poziom zadowolenia z naszych usług to 72 proc., podczas gdy w usługach kurierskich to tylko 14 proc. Pierwsze pozytywne doświadczenie powoduje, że zaczynają kupować coraz więcej". 

InPost e-commerce enablerem

Tym samym Rafał Brzoska nie ma wątpliwości, że jest tzw. e-commerce enablerem, ponieważ - jak przyznał - to właśnie "InPost napędza sprzedaż sklepów internetowych", które korzystają z jego usług. "Dlatego w Polsce współpracuja z nami tak poważne firmy, jak Allegro, Amazon czy Shopee, a za granicą wybierają nas takie marki, jak Vinted, Zara czy H&M. Bo rozumieją, gdzie jest ich przyszły klient, a my zapewniamy im rozwiązanie kluczowego problemu, czyli pierwszej i ostatniej mili" - przyznał w rozmowie z "Forbes" prezes InPost. 

Opakowanie zwrotne InPost

Rafał Brzoska przekonywał także, iż "w branży dostaw serca klientów zdobędzie ta firma, która powie pierwsza, że jest neutralna węglowo". Dając dowód tego, iż nie są to puste słowa zapowiedział niedawno, iż lada chwila wprowadzi opakowania wielokrotnego użytku

Cały wywiad w listopadowym numerze "Forbes".