Identyczna sytuacja odnosi się do naszych relacji z klientami. Spróbujmy spojrzeć na nich nie tylko z perspektywy ID czy numeru telefonu. Przecież po drugiej stronie jest człowiek a nie wartość z Excela. A z nim jego emocje, doświadczenia, potrzeby.

Podstawą efektywnej sprzedaży i profesjonalnej obsługi klienta jest dialog. Nie bójcie się zadawać pytań aby poznać potrzeby klientów. Oczywiście możecie próbować, wzorem nastolatek, dopasować klienta - niczym idealnego księcia z serialu - do oferty. Chyba wszyscy wiemy jak to się zazwyczaj kończy: „Książe się zastanowi”. Następnym razem zanim sięgniecie po telefon lub umówicie spotkanie spróbujcie dowiedzieć się jak najwięcej informacji o tym kliencie. Poznajcie jego otoczenie, jego oczekiwania, radości i troski. Warto dowiedzieć się jak często i do czego będzie używał waszych produktów a później zobrazujcie jak ten wybór ułatwi mu codzienne życie.

Budowanie dobrych i trwałych relacji z klientami po prostu się opłaca. Takie osoby nie tylko chętniej polecają nas swoim znajomym i partnerom biznesowym, ale także częściej ponownie kupują. Jeśli macie taką możliwość nie kończcie relacji z klientem na etapie sprzedaży. Zadzwońcie, zapytajcie czy wszystko działa prawidłowo, czy klient nie ma dodatkowych pytań. Mały gest a zwiększy zaufanie do firmy i zbuduje lojalność. Kontakt posprzedażowy jest też doskonałą okazją do zebrania informacji o potrzebach i oczekiwaniach klienta na przyszłość.