- Strategia Umami to strategiczne podejście do tworzenia doświadczeń klientów, oparte na założeniu, że aby zostać zapamiętanym i w związku z tym polecanym, trzeba się pozytywnie wyróżnić na rynku - przyznała w rozmowie z magazynem "Customer Experience Manager" autorka książki, Aga Szóstek. Dodaje, że nie wystarczy być o krok przed konkurencją, lecz być wyrazistym w tym, w jaki sposób angażuje się swoich klientów w interakcje z proponowanymi przez siebie usługami i rozwiązaniami.

- Co więcej, strategia Umami ma w sobie nie tylko narzędzia do zbudowania podejścia strategicznego, ale także narzędzia do mierzenia postępów w jej osiąganiu, które są w znaczącym stopniu aplikowalne do codziennej pracy niż znany nam wszystkim Net Promoter Score (NPS) - dodała Szóstek.

O tym, że warto sięgnąć po tę książkę, świadczą chociażby te dwie recenzje: 

„Gdy ktoś mnie pyta, dlaczego konkretna firma czy branża nie przyjęły jeszcze modelu ekonomii doświadczeń, zawsze odpowiadam to samo: to kwestia nastawienia. Nie wiedziałem natomiast, że tajemnica obrania nastawienia odpowiedniego dla wdrożenia modelu projektowania doświadczeń tkwi w przepysznej koncepcji umami. Nadszedł czas, by twoja firma wyszła ponad Punkt Wyjścia Umami, wyznaczający podstawowy poziom funkcjonalności, i zaczęła oferować klientom wartość emocjonalną, a nawet poczucie sensu. To książka dla wszystkich projektantów doświadczeń i liderów. Pozwólcie, żeby Aga Szóstek pokazała wam, jak projektuje się i tworzy wartościowe doświadczenia, a wraz z nimi wartościowe wspomnienia” - B. Joseph Pine II, współautor książki "The Experience Economy: Competing for Time, Attention, and Money".

“Wielu autorów książek chciałoby pomóc wam zostać drugim [uzupełnij]. Z radością donoszę, że Aga Szóstek pomoże wam zostać kimś znacznie więcej niż tylko kopią kogoś innego. Aga łączy przemyślenia z zakresu najnowszego dorobku strategii doświadczeń ze szczegółowymi taktykami implementacyjnymi, dzięki czemu dowiecie się, w jaki sposób możecie wymyślić, a następnie zaprojektować wyjątkowe doświadczenie. Zapożyczając kulinarną koncepcję umami, pokazuje, w jaki sposób możecie łączyć składniki swojej działalności biznesowej i tworzyć w ten sposób coś naprawdę unikalnego, a przy tym zapadającego w pamięć” - April K. Mills, autorka książki "Everyone is a Change Agent". 

Cała rozmowa z Agą Szóstek dostępna na platformie INSIGHT.