"Kiedy firma organizowała CX Day w zeszłym roku, Centrum Eksperckie CX było świeżo powołanym do życia zespołem. Dla dużej części organizacji te wszystkie skróty z X (CX, UX) i podstawowe pojęcia (np. Customer Journey, prosty język) były tylko zamydlonymi konceptami. Modnymi hasłami, ciekawostkami. Większość pracowników nie wiedziała, że stoją za nimi konkretne kompetencje, narzędzia, sposoby pracy, dzięki którym można włączyć klientocentryczność do realnych działań firmy. Znając ten kontekst zespół CX postanowił wykorzystać CX Day w 2021 roku, aby budować świadomość wartości CX dla biznesu i poszerzać wiedzę pracowników" - przyznają na platformie INSIGHT Justyna Marcinczak, ekspertka CX w Nationale-Nederlanden oraz  Marlena Baczyńska, ekspertka prostego języka i CX - również w Nationale-Nederlanden. 

Wyjaśniają, że w zeszłym roku firma zaplanowała na CX Day różne aktywności, tj. prelekcje, wykłady i warsztaty, które prowadzili wewnętrzni eksperci CX i UX oraz zaproszeni goście. Nie zabrakło też materiałów promocyjnych, takich jak bluzy z logo zespołu, gadżety z zasadami CX czy quizy, w których nagrodami były książki.

"Jakie efekty przyniosły te działania? Pracownicy poznali podstawowe narzędzia i zasady CX. Zdobyli wiedzę na temat ścieżek klienta i tego, w jaki sposób można pracować na trendach projektując usługi. To cenna wiedza zwłaszcza dla osób, które realizują projekty wspólnie z Centrum Eksperckim CX, wzrosła świadomość pracowników, że CX to nie jest rozmydlona dziedzina, w której dominuje wydaje mi się, ale gruntowna wiedza o klientach" - przyznają ekspertki z Nationale-Nederlanden.

A ponieważ w tym roku firma jest już na wyższym poziomie CX, zaś pracownicy znają zespół CX i zakres jego kompetencji, padł pomysł, aby do świętowania tegorocznego CX Day podejść inaczej... 

Cała treść artykułu autorstwa Marleny Baczyńskiej i Justyny Marcinczak dostępna jest na platformie INSIGHT