Dlaczego warto czekać na tę publikację?

Raport „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?” odwołuje się do tego, jak klienci kupują i co w tych wyborach bywa decydujące: produkt i jego odpowiednie przedstawienie, cena, oferta, promocja, czy może marka jako swego rodzaju legitymizacja i wartość.

- W raporcie ukażemy spojrzenie na CX teraz i w perspektywie przyszłości. Przedstawimy perspektywy managementu i praktyków rynku e-commerce oraz konsumentów, którzy mają wpływ na dynamiczne i ewoluujące (a może już właśnie rewolucyjne) postrzeganie doświadczenia klienta. Publikacja w sposób holistyczny pochyla się nad jednym z najbardziej wartościowych zjawisk we współczesnym e-commerce, Customer Experience. Prowokuje też dyskurs o potencjale biznesowym, dotykającym przekrojowo relacji na linii oferent / sprzedawca – konsument online. W ramach naszej publikacji, analizując e-commerce w szerszym kontekście, bierzemy pod lupę kluczowe pojęcia, takie jak digital shelf, sztuczna inteligencja (AI), automatyzacja, voice commerce, architektura e-commerce, darmowe zwroty, oferty, grywalizacja, cena, komunikacja i wiele innych. W badaniu manifestujemy także, jak innowacyjne podejście splata się z tradycyjnymi aspektami e-commerce, co prowadzi do zacierania się granic pomiędzy nimi i ewolucji całej branży. Wskazujemy również na to, że te klasyfikacje są dynamiczne i mogą ulegać zmianom - podkreślają autorzy raportu.

Raport osadzony w trendach

Jak podkreślają przedstawiciele Brandly360, raport jest osadzony w trendach, pozostaje opiniotwórczy i przekrojowy, rzetelny w metodologii.

- Badanie odwołuje się do takich aspektów doświadczeń zakupowych, jak optymalizacja digital shelf, zrównoważony rozwój, personalizacja, przyjacielska marka, automatyzacja, sztuczna inteligencja i wielu innych - podkreśla Monika Buczkowska, co-founderka Brandly360.

Wydawca wraz z gronem zaproszonych gości i ekspertów, partnerów w publikacji adresują kwestie newralgiczne i strategiczne dla biznesu, liderów handlu, praktyków e-commerce, marketerów i konsumentów. Brandly360 pyta także o to, czym jest negatywny Customer Experience i jaki wpływ ma tego rodzaju doświadczenie na konwersję. W publikacji będzie można znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania, jak kupują płcie i czy istnieją style zakupowe oraz jak wykorzystać dane, analizy i wnioski, pozostając oferentem.

Filozofia CX drogą do przyszłości?

Co wyznaczy wartki nurt raportu? Jak przyznają jego autorzy, pojemność kategorii CX, od elementów czysto architektonicznych związanych z technologią rozwiązań w sklepach (w tym utrzymywanie koszyka zakupowego, informowanie konsumenta o podobnej ofercie), po wszelkie elementy logistyczne (darmowe zwroty, dostawy do automatów paczkowych, darmowe dostawy), ale także te związane z subiektywnymi odczuciami kupującego.

- Raport wskaże, że nic w e-commerce nie jest dane raz, bo obecnie konsumenci są wykształceni, oczytani i mają dostęp do tych samych źródeł informacji, co biznes i zawsze pierwsi „łapią” trendy, co powoduje, że często „jedną nogą” są już w przyszłości i lubią nowinki. W publikacji liderzy e-commerce i internauci analizują także czy istnieje „druga szansa” w e-commerce, czy technologia i innowacja – w tym AI, blockchain, internet rzeczy czy głosowa obsługa klienta – sprzyjają pozytywnym doświadczeniom klienta wobec sklepu a może wobec marki - zdradzają autorzy raportu. 

Ekspertki i eksperci raportu

Brandly360 do współpracy przy raporcie zaprosiło ekspertów rynku e-commerce i partnerów: Mobile Institute, e-Izbę Gospodarki Elektronicznej, partnera merytorycznego inicjatywy i głównego patrona medialnego, czyli Forbes. Wśród nich są: Jakub Gierszyński, Ekspert e-commerce; Sławomir Komiński, Dyrektor Zarządzający Digital Commerce, Komputronik S.A.; Piotr Nosal, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu, TIM S.A.; Adriana Przeszłowska, Customer Experience Expert, Super-Pharm; Justyna Skorupska, Szefowa Grupy Merytorycznej B2B e-Commerce oraz Członkini Rady Izby Gospodarki Elektronicznej; Szymon Suleja, Head of Assortment Barbora Polska. Ekspertki i Ekspertki komentujący raport: Adam Ciesielczyk, CEO & Founder Erli, Andrzej Czechowski, Dyrektor eCommerce & D2C Samsung Electronics Polska; Dorota Gołdas, Customer Care Manager, Get Noticed Agency; Aleksandra Laudańska, CEO FemTechnology Group, producenta MAMENO – e-douli menopauzy, redaktor naczelna warszawskiego miesięcznika seniorów #POKOLENIA oraz portalu wolniodmetryki.pl; Dorota Lasek, E-Commerce Manager, Vet Planet; Marcin Lenkiewicz, wiceprezes grupy BLIX; Szeran Millo, CEO, Symetria; Piotr Nosal, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu TIM S.A; Karolina Pietz Drapińska, Marketing & PR Director Komputronik S.A.; Mariusz Ryciak, ekspert, strateg, autor; Borys Skraba, CEO Strix Poland; Patrycja Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej; Agnieszka Wnuk, Konsultant marketingu B2B, Szkolenia LinkedIn, Sales Navigator, Social Selling; Jacek Woźniak, Consumer Business Analyst, Lenovo Polska; Piotr Zieliński, E-commerce Director Amica Group; Mateusz Rzetecki, SEO&CM Director Altavia.Kamikaze + K2.

Brandly360.com to unikalne, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Mierzy m.in. obecność, widoczność i ceny produktów oraz działania promocyjne marki w sklepach internetowych, umożliwiając najbardziej efektywne pozycjonowanie wśród konkurencji. Naszym celem jest nieustanne dostarczanie klientom danych najwyższej jakości, które pomogą im podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Patronem medialnym raportu jest magazyn "Customer Experience Manager". Raport dostępny jest na stronie https://brandly360.com/pl/raport-trendy-cx