W trakcie odbioru nagród laureaci (4Life Direct, Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, ECO Jelenia Góra, ECO Kutno, ECO Malbork, ECO Tarnobrzeg, Energetyka Cieplna Opolszczyzny, FaktorOne, Global Assistance Polska, Grupa Masterlease, IMPULS-LEASING Polska, mLeasing, Natural Pharmaceuticals, Nice To Fit You, Orange Polska, PGE Obrót, Punkta, Santander Consumer Bank, TUiR Allianz Polska, TU Allianz Życie Polska, Unum Życie TUiR, WeNet Group, Wonga) mówili o swoich osiągnieciach, dzielili się też radością w związku z poczuciem docenienia zarówno ze strony pracowników wyróżnionych firm. Poza ceremonią wręczenia nagród, laureaci mieli możliwość wysłuchania ciekawych prelekcji. W tym roku podsumowanie wyników badań zrealizowanych przez zespół Experience Institute przygotowała Joanna Hirsz z GCE Consulting.

Poza omówieniem wyników, przedstawiciele nagrodzonych firm mieli okazję wysłuchać dwóch prelekcji. Ze względu na miejsce, w którym odbywała się gala, czyli Centrum Nauki Kopernik, organizatorzy zdecydowali się na wystąpienia nastawione na prezentację innowacyjnych rozwiązań z obszaru badań oraz budowania zaangażowania w procesie szkoleniowym. Grzegorz Kowalski i Rafał Sobczak z firmy SoftArchitect opowiedzieli o tym jak za pomocą empatycznych ankiet można angażować różne grupy respondentów w proces zbierania danych. Drugie wystąpienie dotyczyło zmiany podejścia do przekazywania wiedzy. Rafał Wyszomirski z Great Interactive opowiedział o innowacyjnym streamingu wiedzy w postaci seriali oraz platformy, które jakością nie odbiegają od produkcji gigantów w branży np. Netflix czy Disney.

- Zależy nam, żeby laureaci programu poznawali trendy w obszarze realizacji badań wśród pracowników. Obserwujemy coraz większe problemy z frekwencją w badaniach różnego typu. Właśnie dlatego rozwiązania budujące zaangażowanie respondentów są kluczowe, jeśli chcemy dbać o jakość i wolumeny zbieranych danych. Chcieliśmy też pokazać sposoby na angażowanie pracowników w procesy szkoleniowe. Innowacyjna forma streemingu wiedzy wpisuje się przecież w nasze codzienne przyzwyczajenia oraz znajomość platform typu Netflix. Jestem przekonany, że wystąpienie było inspirujące i pokazało jak w inny sposób możemy zachęcić pracowników do nauki - przyznał Michał Łysik, prezes firmy Experience Institute, która jest organizatorem konkursu. 

Za proces badawczy, część merytoryczną oraz przygotowanie narzędzi odpowiada agencja badawcza Experience Institute, natomiast nad prawidłowością procesu certyfikacji czuwa niezależna Kapituła obu programów. Grono ekspertów zasilają osoby specjalizujące się w tematyce Customer Experience.

Więcej informacji na temat konkursu na stronie www.firmaprzyjaznaklientowi.plPatronem medialnym konkursu był magazyn "Customer Experience Manager".