Żyjemy w czasach, w których klienci wymagają od firm zabrania stanowiska w tematach ważnych. To, w jaki sposób firmy reagują na istotne z punktu widzenia klientów wydarzenia, definiują przyszłe relacja pomiędzy nimi. Firmy w oczach klientów przestają być tylko dostawcą produktów czy usług. Wchodząc w codzienną integrację z klientem, stają się elementem ich życia, a to wymaga od nich udziału w ważnych dla klientów wydarzeniach. Dramat na Ukrainie i reakcje ludzi pokazują, że my jako klienci nie chcemy słuchać pustych słów „ubolewania”. Chcemy, aby firmy zaczęły działać. Reguła końca szczytu mówi, że zapamiętujemy najbardziej emocjonalne doświadczenia, bez względu na to czy są one pozytywne czy negatywne. To, w jaki sposób firmy zareagują w obecnej sytuacji, która jest silnie emocjonalna dla każdego, zdefiniuje przyszłe reakcje klientów. To jest czas silnych firm, silnych marek, ale takich, które nie kalkulują, tylko słuchają głosu klientów. W tej chwili mogą dołożyć swoją „cegiełkę” pod budowę lepszego Świata, a to dla klientów może być bezcenne doświadczenie.

Przemysław Dziubek
Założyciel CustomerX