Wyrazy solidarności i chęć pomocy to istotne działania pokazujące, że nikt nie jest obojętny na to, co dzieje się teraz na Ukrainie. Jednak ważniejsze jest to, aby poza deklaracjami realnie działać. Mamy już kilka przykładów w firmach telekomunikacyjnych, transportowych, czy szybką decyzję administracji o odstąpieniu od weryfikacji wniosków wizowych, kwarantanny, czy zgodzie na transport zwierząt. W Polsce mieszka i pracuje ponad milion obywateli Ukrainy. Ich rodziny potrzebują pomocy, bądźmy solidarni. Nie zapominajmy również o wsparciu naszych pracowników. Konsultacje psychologiczne, to dobry początek działań, które pomogą w jakiś sposób oswoić się z nową sytuacją. Polecam też skupić się na wspieraniu oddolnych działań ludzi. Internet jest ich pełen - od zakwaterowania, transportu, zbieraniu ubrań, leków i innych najpotrzebniejszych rzeczy. Bądźmy blisko takich inicjatyw i wspierajmy tak, jak potrafimy najlepiej. 

Przemysław Kuraczyk
Szef CX w Kantar Polska