Dziś przypada Dzień Doświadczeń Klienta, czyli CX Day. Ważne w CXowej rzeczywistości wydarzenie. Tym bardziej, iż coraz więcej firmy na naszym rynku organizuje swoje wydarzenia wokół tej idei. I to jest świetna wiadomość! Dzięki temu bowiem kolejne osoby, na różnych szczeblach organizacji, dowiadują się o co chodzi w CXie i co w ogóle firmy - w których pracują - robią w tym zakresie. Tak więc CX Day, to okazja do nauki, budowania świadomości i promocji naszych działań. Ale są też ryzyka. Największe jest takie, że wokół CX zrobi się dużo szumu w firmie, a skończy się na jednorazowym evencie, na którym padnie dużo okrągłych zdań i deklaracji - nijak mających się do rzeczywistości i codziennych praktyk. To raczej nie wzmocni pozycji CX managera w firmie. Dlatego, zanim zdecydujemy się na CX Day, warto się upewnić, czy deklarowane stawianie klienta i pracownika w centrum uwagi ma pokrycie w rzeczywistych działaniach oraz inicjatywach firmy. Jeśli nie, to najpierw trzeba popracować nad tym, aby było co świętować w kolejnym roku.